آداب و معاشرت کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری چگونه باید باشد؟

آداب و معاشرت کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری چگونه باید باشد؟

آداب و معاشرت در مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری بسیار مهم است. کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری با افراد مختلفی در تماس هستند و باید توانایی خوبی در برقراری ارتباط با آنها داشته باشند.

آداب و معاشرت کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری چگونه باید باشد؟

 آداب و معاشرت کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری با توجه به اینکه با تعداد زیادی از افراد در تماس هستند، از اهمیت بسزایی برخوردار است و نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. این افراد با طیف وسیعی از مردم در ارتباط هستند. از کودک گرفته تا افراد سالخورده و مسن. بنابراین باید توانایی خوبی در ایجاد ارتباط با این افراد را داشته باشند.

آداب و معاشرت کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری باید به گونه ایی باشد تا باعث ایجاد تنش و مشکل در مجتمع نشود. به طور مثال افرادی که به عنوان نگهبان و یا لابی من استخدام میشوند با توجه به شغلی که دارند معمولا اطلاعات خاصی را از ساکنین و مالکین مجتمع در اختیار دارند. این افراد موظف به حفظ اطلاعات مربوط به ساکنین هستند و مجاز نمی باشند تا این اطلاعات را در اختیار سایرین قرار دهند.

یکی از موضوعات مربوط به آداب و معاشرت کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری توجه آنها به ظاهر خود می باشد. این افراد باید  ظاهری مرتب و آراسته در محل خدمت خود داشته باشند. بهتر است کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری از لباس فرم مناسبی استفاده کنند.

آداب و معاشرت کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری و وظایف آنها

 از آداب و معاشرت کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری می توان به عدم استعمال دخانیات توسط این افراد در محل مجتمع اشاره کرد. کارکنان مجتمع مجاز به استعمال دخانیات در محیط داخلی مجتمع نمی باشند و اجازه ندارند محل کار خود را به دور همی های دوستانه تبدیل کنند. در صورت چنین رفتاری مدیریت ساختمان می تواند با شخص برخورد کند و مانع از ادامه ی کار وی گردد.

یکی دیگر از آداب و معاشرت کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری عدم دخالت آنها در موضوعات شخصی و خانوادگی ساکنین می باشد. در صورت بروز مشکلات خانوادگی کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری اجازه ی دخالت در امور شخصی افراد را ندارند، مگر اینکه با شرایط خاص و خطرناکی رو به رو شوند که در این صورت موظف هستند تا با نیرو های انتظامی تماس بگیرند.

 

 آداب و معاشرت کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری کارکنان را مکلف می کند که به درستی و با رعایت ادب به سوالات ساکنین پاسخ دهند. البته باید توجه داشت که کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری هیچ وظیفه ایی در برابر انجام تقاضاهای شخصی ساکنین ندارند و ساکنین حق دارند تا در  انجام امور شخصی خود مانند خرید روزانه، نگهداری از کودک و یا سالمند، شستشوی خودرو و یا انجام امور نظافتی منزل و ... از آنها استفاده کنند. در چنین شرایطی هیچ مسئولیتی متوجه این افراد نخواهد بود و این افراد می توانند  انجام این امور را نپذیرند. انجام این امر تنها زمانی صورت می پذیرد که بین دو طرف توافقی در این زمینه وجود داشته باشد.

یکی دیگر از آداب و معاشرت کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری رعایت احترام و ادب در برابر مهمانانی است که در مجتمع حضور می یابند. در اینگونه موارد لابی من ساختمان و یا نگهبان مجتمع باید در نهایت ادب و احترام با مهمان برخورد داشته باشد و با تماس با میزبان وی در مجتمع اجازه ی ورود ایشان را به داخل برج و یا ساختمان بگیرد.

خواندن این کتاب را از دست نده!

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)