راه اندازی مجتمع های اداری چگونه است؟
راه اندازی مجتمع های اداری چگونه است؟
راه اندازی مجتمع های اداری باید با توجه به نیاز منطقه و مردم صورت پذیرد. معمولا در مجتمع های اداری فعالان این مجتمع هم به ارائه خدمات می پردازند و هم عرضه ی کالا. در راه اندازی مجتمع های اداری باید در ابتدا به مکان آن توجه داشت. مجتمع های اداری باید در نقطه ایی از شهر احداث شود که توانایی پاسخگویی به عموم مردم را داشته باشد و دسترسی به آن برای مردم به آسانی صورت پذیرد.
در راه اندازی مجتمع های اداری باید به این نکته دقت شود که مکان مجتمع در منطقه ایی باشد که ناوگان حمل و نقل عمومی به راحتی بتواند آن را پوشش دهد و مردم دسترسی راحتی را به آن داشته باشند.. وجود پارکینگ برای مجتمع های اداری امری واجب و ضروری است. عدم وجود پارکینگ باعث می شود تا منطقه ی مورد نظر همواره از وجود ترافیک رنج ببرد . وجود ترافیک هم برای مردم آن منطقه باعث بروز مشکل می شود و هم مشکلاتی را برای مراجعه کنندگان به مجتمع بوجود خواهد آورد. از این رو بهتر است تا در راه اندازی مجتمع اداری به احداث پارکینگ آن نیز دقت و توجه کافی شود.
در راه اندازی مجتمع های اداری باید به تخصیص مکان و فضا برا ی فعالان آن دقت کرد تا به هر یک از ساکنین و مالکین بر اساس نوع فعالیت شان فضا و ملک را در اختیار آنها قرار داد تا برای مشتریان دسترسی به آنها به راحت ترین شکل ممکن انجام پذیرد.
در راه اندازی مجتمع های اداری به چه نکاتی باید دقت کرد؟
در راه اندازی مجتمع های اداری باید نسبت به امکانات و خدمات موجود در مجتمع دقت کرد. وجود امکانات در یک مجتمع اداری می تواند نظر مساعد مشتریان را به خود جلب کند و عاملی باشد برای جذب بیشتر مردم. خدماتی که در راه اندازی مجتمع های اداری باید به آن توجه کرد را می توان اینگونه نام برد: سیستم های حفاظتی و امنیتی مانند دوربین های مدار بسته، سیستم های اعلام و اطفاء حریق، وجود تیم نگهبانی و امنیتی در مجتمع، وجود سیستم های سرمایشی و گرمایشی، آسانسور و پله برقی، وجود سامانه هایی جهت پاسخگویی به سوالات مردم و اطلاع رسانی به آنها، وجود سامانه های خودپرداز، وجود تابلوهای راهنمای طبقات و ... .
در راه اندازی مجتمع های اداری باید یک مدیریت مالی منسجمی را در نظر گرفت. مدیریت مالی، بر بودجه و هزینه مجتمع اداری نظارت می کند. منظور از بودجه در یک مجتمع اداری میزان درآمد آن می باشد و منظور از هزینه میزان مخارجی است که صرف اداره ی امور آن می شود. معمولا در مجتمع های اداری یک سری از هزینه ها را ثابت در نظر میگیرند که با نوسانات بازار بالا و پایین نمی شود مانند هزینه های مربوط به آب و برق و تلفن؛ و یک سری از هزینه ها را متغیر به حساب می آورند ، هزینه های متغیر در رابطه با سود و زیان افرا د می باشند و با نوسانات بازار دستخوش تغییرات می شوند.
در راه اندازی مجتمع های اداری باید نسبت به مدیریت مالی حساس بود تا بتوان بیشترین بهره را از آن برد.