شرایط استخدام کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری چگونه است؟
شرایط استخدام کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری چگونه است؟
شرایط استخدام کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری تحت عنوان منابع انسانی مطرح می شود. با افزایش چشمگیر زندگی آپارتمان نشینی و وسعت مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری استخدام و بکارگیری منابع انسانی در این مجتمع ها را نمی توان نادیده گرفت. شرایط استخدام کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری با توجه به قانون کار انجام می شود و هریک از کارکنان از مزایا و حقوق قانونی خود برخوردار خواهند بود.
شرایط استخدام کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری با توجه به نیاز، اولویت ها و میزان بودجه مجتمع انجام خواهد شد. استخدام، نظارت و اخراج کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری باید توسط مدیریت مجتمع انجام شود و هیئت مدیره نیز بر روند آن نظارت خواهد داشت.
یکی از شرایط استخدام کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری اجرای قوانین و مقررات انضباطی توسط این افراد است. افرادی که به عنوان کارکنان مجتمع مشغول به کار می شوند مکلف به رعایت موارد انضباطی می باشند. در صورت عدم رعایت این موارد مدیریت مجتمع می تواند با آنها برخورد کند.
کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری موظف هستند تا اقدامات لازم برای حضور و غیاب خود را انجام دهند.چنانچه کارمندان مجتمع به صورت شیفتی کار می کنند باید تا زمان تحویل شیفت به همکار خود در محل حضور داشته باشند و حق ترک محل خدمت خود ندارند تا شیفت را به نوبت بعد تحویل دهند. چنانچه هر یک از کارکنان قصد ترک محل خدمت خود را داشته باشد باید یکی از پرسنل ساختمان را به عنوان جانشین خود به مدیریت معرفی کند.
شرایط استخدام کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری و تعهدات آنها
یکی از شرایط استخدام کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری برآورده کردن رفاه و تسهیلات برای این افراد از جانب ساکنین مجتمع ها می باشد. کارکنان مجتمع ها باید از خدمات درمانی و رفاهی برخوردار شوند. در این راستا بیمه کردن این کارکنان جزء وظایفی است که مدیر باید آن را اجرا کند.
یکی از مهمترین شرایط استخدام کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری عدم اعتیاد این افراد به مواد مخدر و مشروبات الکلی است. کارکنان مجتمع ها باید به لحاظ جسمی و اخلاقی در سلامت کامل باشند و از سوء اخلاق و سوء پیشینه برخوردار نباشند.
از شرایط استخدام کارکنان مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری می توان به معرفی ضامن معتبر از سوی کارکنان اشاره کرد. در این مورد نیز گاهی به عنوان تضمین از شخص تقاضای چک و یا سفته می شود. البته اگر استخدام کارکنان توسط شرکت خدماتی انجام شود، این اعتبار و تضمین توسط شرکت انجام خواهد شد، در واقع شرکت مسئولیت مستقیم در این رابطه دارد.
در برخی از مجتمع ها از شخصی به عنوان سرایدار در مجتمع استفاده می شود. سرایدر به شخصی گفته می شود که در محل مجتمع زندگی می کند. محل زندگی سرایدار در سوئیتی در طبقه ی همکف قرار می گیرد. از جمله شرایط استخدام سرایدار مرد بودن است، البته به شرط تاهل و داشتن حداکثر یک فرزند، و در صورت مجرد بودن باید بین پنجاه تا شصت سال سن داشته باشد. سرایدار نیز برای استخدام شدن باید ضامنی معتبر را معرفی کند و از سوء پیشینه برخوردار نباشد.