هزینه کرد شارژ ساختمان چیست؟

هزینه کرد شارژ ساختمان چیست؟

بهتر است مدیر ساختمان هزینه کرد شارژ ساختمان را مستند سازی کند و همواره گزارشات مکتوبی از میزان بودجه و هزینه کرد شارژ ساختمان در اختیار ساکنین قرار دهد تا بتواند به درستی پاسخگوی سوالات آنها باشد.

هزینه کرد شارژ ساختمان چیست؟

 مصرف  هزینه کرد شارژ ساختمان یکی از مسائل مهمی است که در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری مطرح می شود. هزینه کرد شارژ ساختمان  معمولا توسط مدیر انجام میشود و وی موظف است تا ریز هزینه ها را به صورت مستند به تمامی ساکنین مجتمع ارائه دهد. هزینه کرد شارژ ساختمان ها با توجه به وسعت و بزرگی آنها از ساختمانی به ساختمان دیگر متفاوت است اما می توان گفت که به طور کلی مجتمع ها دارای یک سری هزینه های ثابت هستند که در تمامی آنها مشترک است و تنها تفاوت آنها میزان بزرگی و کوچکی مجتمع است.

چنانچه مجتمعی دارای امکانات و خدماتی خاصی باشد میزان هزینه کرد شارژ ساختمان آن نیز افزایش می یابد و کلیه ساکنین نسبت به پرداخت شارژ آن باید متعهد باشند. برای مثال در برخی از ساختمان ها و مجتمع ها فضای سبز وجود دارد، برای این منظور ممکن است با توجه به نیاز ساختمان فردی را به عنوان باغبان استخدام کنند در نتیجه بخشی از هزینه کرد شارژ ساختمان معطوف به این قضیه می شود.

 

مستند سازی هزینه کرد شارژ ساختمان توسط مدیر کمک می کند تا این مخارج به درستی محاسبه شود و از بروز هرگونه سوء تفاهم جلوگیری شود . از این رو به عنوان مدیر ساختمان بهتر است از نرم افزار هایی مانند اکسل استفاده کنید، با استفاده از برنامه ی اکسل می توانید به راحتی میزان بودجه و هزینه کرد شارژ ساختمان را محاسبه کنید و در صورت نیاز گزارشی از آن  تهیه و در اختیار ساکنین ساختمان قرار دهید.

هزینه کرد شارژ ساختمان صرف چه اموری می شود؟

هزینه کرد شارژ ساختمان معمولا برای این امور صرف می شود: هزینه های نیرو های خدماتی مانند سرایدار، نگهبان، باغبان، هزینه های مربوط به آب، برق، گاز مشاعات، هزینه ها مربوط به حفظ، تعمیرو نگهداری  ظاهر و فیزیک ساختمان، هزینه ها ی مربوط به تجهیزات و امکانات الکتریکی مانند لامپ ها ، دوربین ها و سیم کشی ها ی ساختمان.  هزینه های مربوط به زیباسازی ساختمان مانند حفاظت از فضای سبز، رنگ آمیزی قسمت های مختلف مشاعات مانند دیوار ها و نرده ها و درب اصلی و ورودی ساختمان.

چنانچه در حین اسباب کشی و یا حمل هر نوع وسیله ایی خسارتی به هر قسمتی از مشاعات وارد شود. جبران خسارت آن فقط بر عهده ی شخص می باشد و باید بدون در نظر گرفتن حق شارژ اقدام به تعمیر و جبران خسارت نماید.

در کلیه ی مجتمع های ساختمانی و حتی اداری و تجاری برخی از هزینه کرد شارژ در طول سال ثابت می باشد، مانند هزینه های مربوط به تامین انرژی مانند گاز، آب و برق. اما در در برخی موارد هزینه کرد شارژ ساختمان به طور سالیانه و یا فصلی انجام میشود. در برخی از هزینه کرد شارژ تنها جنبه زیباسازی دارد و با توجه تصمیم مجمع عمومی ساختمان این هزینه کرد انجام می شود. در رابطه با این امور سعی می شود تا فشار مالی و اقتصادی بر ساکنین اعمال نشود و تا آنجا که ممکن است هزینه کرد شارژ ساختمان صرف امور مهم تر گردد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)