101 اصطلاح کلیدی برای بازاریابی و فروش در فضای آنلاین

101 اصطلاح کلیدی برای بازاریابی و فروش در فضای آنلاین

مدرنیته با توجه به توسعه فناوری و ارتباطات بین المللی، تجارت و بازاریابی را به شیوه های متفاوتی تغییر داده و بازاریابی و فروش آنلاین اکنون از کلیدی‌ترین عناصر موفقیت در بازار جهانی است.

  یکصدویک 101 اصطلاح کلیدی برای بازاریابی و فروش در فضای آنلاین

بدون شک مدرنیته با ایجاد ارتباطات بین المللی و توسعه فناوری ارتباطات، نوآوری و تحولات در زمینه تجارت و بازاریابی را تشکیل داده است. شرکت های بزرگ تولیدکننده‌ی محصولات و خدماتی که به دور از مرز و محدودیت‌ها سوق داده می شوند، با نیازهای گسترده‌تری از بازار مواجه می‌گردند و با توجه به رقابت شدید در بازار، باید به شیوه‌های مدرن‌تری از تجارت و بازاریابی عمل کنند تا بتوانند در بازار جهانی موفقیت‌آمیز باشند.در این شیو‌ ها، بازاریابی و فروش آنلاین، کلیدی ترین عناصر موفقیت را تشکیل می دهند. از طریق روش‌های بهبود یافته که از جمله بهینه‌سازی و تجربه‌کاربری، مدت زمان روی آوردن به بازارهای جدید، به دست آوردن شناخت بهتر از بازار و تغییر در استفاده از شبکه های اجتماعی، شما می توانید به عنوان یک کسب و کار موفق آنلاین سرعت بگیرید.

در ادامه 101 مورد از اصطلاحات کلیدی برای بازاریابی و فروش آنلاین ارایه شده است. این اصطلاحات به شما اجازه می دهند تا بازاریابی خود را به بهترین شكل ممكن برای مخاطبان خود بهبود بخشید. در این فهرست به شما پیشنهاد می کنیم که اصطلاحات را به دقت بخوانید و به شکل موثر در استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرید.

  1. . A/B Testing: تست کردن دو نسخه متفاوت از یک وب سایت، تبلیغات و محتوا برای بررسی کدامیک بهتر است.
  2. . Above the Fold: ناحیه بالای صفحه وبسایت که قابلیت مشاهده در اولین نگاه را دارد.
  3. . AdSense: راهی برای کسب درآمد توسط گوگل از طریق نمایش تبلیغات در وب سایت های مختلف.
  4. . Analytics: مجموعه ای از ابزارها که به وب سایت ها کمک می کند برای کنترل در بازدیدکنندگان وب سایت ها.
  5. . Backlink: لینکی که از وب سایت دیگر به وب سایت شما صادر شده است.
  6. . Bounce Rate: میزان بازدید کنندگانی که پس از دیدن صفحه اصلی به صفحه دیگری نمی روند.
  7. . Buyer Persona: یک شناخت دقیق از خریداران، شامل مشخصات برای توضیح تغییرات در بازاریابی محصولات.
  8. . Call-to-Action (CTA): دستور تماس به عمل برای کاربران با سایت برای انجام عمل بعدی (مانند خرید، ثبت نام و غیره).
  9. . Churn Rate: نرخ از دست دادن مشتریان در قالب تعداد مشتریانی که بازاریابی‌تان را ترک کرده اند.
  10. . Click-Through Rate (CTR): میزان کلیک کردن تبلیغ شما در مقایسه با تعداد نمایش تبلیغ.
  11. . Competitor Analysis: مطالعه و بررسی بر روی رقبای بیزینس و نقاط قوت و ضعف شرکت های مشابه.
  12. . Content Management System (CMS): یک پلتفرم برای مدیریت هرچیزی که مربوط به محتوای وب سایت شما باشد.
  13. . Conversion Rate: درصد میزان کاربران که در صورت مشاهده یک تبلیغ، خرید محصول یا اجرای CTA مشخصی را انجام دادند.
  14. . Cost-per-Click (CPC): میزان هزینه برای هر کلیک روی تبلیغات شما.
  15. . Cost-per-Conversion: هزینه یا هزینه های تبلیغات برای هر یک از کاربرانی که با شناسایی ، تولید محتوا و نمایش تبلیغات شما اقدام به خرید کرده است.
  16. . Cross-Selling: خرید همزمان محصولات اضافی توسط مشتریان با محصول اصلی.
  17. . Customer Acquisition Cost (CAC): میزان هزینه هایی که شرکت باید پرداخت کند تا هر مشتری جدید به دست آید.
  18. . Customer Lifetime Value (CLV): برآوردی از مجموع درآمدی که شخص یا گروه مشتریان شما نیاز دارند تا در طول عمر خود با شما همکاری کنند.
  19. . Engagement Rate: میزان تعامل کاربران با نوشته‌ها، تصاویر و ویدئوهای شما در شبکه های اجتماعی.
  20. . Evergreen Content: محتوایی که همیشه مورد علاقه کاربران هستند و هیچ‌وقت به رو‌زی نمی خورند (ماندگار).
  21. . Heat Map: نقشه ای از رفتار کاربران در وب سایت شما که بر روی بخش های اگزیت شده مشاهده می‌شود.
  22. . Influencer Marketing: تبلیغات از طریق تأثیرگذارانی در شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسان معروف.
  23. . Key Performance Indicator (KPI): مقادیری که باید بر روی عملکرد فروش، بازاریابی و یا ترافیک وب سایت شما نظارت کنید.
  24. . Landing Page: صفحه ای که با کلیک بر روی تبلیغ، وب سایت اصلی شما باز می‌شود و نمایش دهنده محتوا با کیفیتی برای کاربران و بازدیدکنندگان متوسط (هدفمند).
  25. . Lead Generation: روش برای جذب مخاطبین جدید در بیزینس شما با استفاده از فرم های ثبت نام، ارسال نامه، تخفیف وغیره.
  26. . Lifetime Value (LTV): مقدار سود مورد انتظار شما به ازای هر گروه مشتری که از خدمات شما استفاده کند.
  27. . Long-Tail Keywords: عبارت های جستجوی مثالی که کم یاب هستند ولی می‌توانند به شما یاری کنند تا بیشتر در جستجو‌های گوگل صفحه اول قرار گیرید.
  28. . Organic Traffic: ترافیک وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو و بدون تبلیغات.
  29. . Pay-per-Click (PPC): یک روش تبلیغاتی دیجیتال که هر بار کلیکی روی تبلیغ شما رخ می دهد پرداخت کرده می شود.
  30. . Quality Score: شماره‌ی اعتباری یک تبلیغ که کیفیت شما در سیستم تبلیغاتی گوگل را نشان می‌دهد.
  31. . Remarketing: برای کاربرانی که قبلاً وارد شده اند تبلیغات نشان دهید تا خرید کنند.
  32. . Return on Investment (ROI): میزان بازگشت سرمایه‌ی شما در بیزینس، به‌صورت نسبی.
  33. . Sales Funnel: شمایی برای فهم و توضیح فرآیند خرید کاربر مانند استفاده از تبلیغات، وب سایت، سبد خرید و پرداخت.
  34. . Search Engine Optimization (SEO): بهینه‌سازی محتوای وبسایت شما برای موتورهای جستجو.
  35. . Social Media Marketing: ارسال و نمایش تبلیغات در شبکه های اجتماعی مختلف جهت برقراری ارتباط با مشتریان.
  36. . Split Testing: به نمایش گذاشتن دو نسخه مختلف تبلیغات از طریق تعداد نمایش های متفاوت جهت بررسی اثربخشی هر کدام.
  37. . Target Audience: گروه مشخصی که شما در نظر دارید خدمات یا محصولات شما را برای آنان ارائه دهید.
  38. . Unique Selling Proposition (USP): صفت خاصی که محصولات یا خدمات شما دارد و با دیگران متفاوت است.
  39. . Web Optimization: بهینه سازی کلی شبکه و نحوه نمایش در حین اجرای تبلیغات شما.
  40. . White Hat SEO: روش‌های جستجوگر اصول گرافیکی سفید بندها و لینک‌های با کیفیت و موثر به منظور بهبود جایگاه در قسمت‌های ابتدایی موتورهای جستجو.
  41. . Accelerated Mobile Pages (AMP): یک استاندارد توسعه جهت بهبود عملکرد سریع و لودینگ برای صفحات وب
  42. . Algorithm: یک رویکرد منحصر به فرد برای ارائه خروجی به هر نوع درخواست مشاغل.
  43. . Attribution: نقشه واژه کلیدی های موثری که به بهبود موفقیت تبلیغات شما کمک کرده و در پاسخگویی به دیدگاه برای ارتقای بهبود در نظارت بیزینس است.
  44. . Augmented Reality (AR): یک تکنولوژی که قابلیت شما را برای نمایش اشیا و جایزه های مختلف را با استفاده از دوربین های موبایل فراهم می کند.
  45. . Automation: استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای ایجاد تغییرات خودکار و سریع از حالت دستی.
  46. . Beta Testing: بررسی محصولات یا خدمات شما توسط مشتریان و بازخوردی که در خصوص نحوه کارکرد تعاملی گرفته می شود.
  47. . Big Data: استفاده از مجموعه داده های تحلیلی گسترده جهت بهبود کلیک، ترافیک، و آنالیز کاربران.
  48. . Blockchain: یک شبکه توزیع شده جهت رمزگذاری و رمزنگاری داده‌ها به روش امن برای کاربران آنلاین.
  49. . Chatbots: یک برنامه کاربردی جهت آموزش و تعامل با کاربران در زمینه فعالیت شرکت.
  50. . Cloud Computing: بهبود امنیت روی هاست داده‌ي شما توسط قطعات مختلف در اینترنت برای کاربران شما.
  51. . Click Fraud: هجوم بر برنامه تبلیغاتی شما توسط فردی که گیره تبلیغاتی شما را به روش‌های مالی بی فایده برای شما میراند.
  52. . Content Marketing: روشی برای توسعه روابط پایدار و جذب مشتریان جدید از طریق استفاده از محتوا در بازاریابی و روابط عمومی.
  53. . Conversion Funnel: مراحلی که یک کاربر باید برای خرید یک محصول از شما طی کند و نقاطی که شما باید به آن ها توجه کنید.
  54. . Cost-per-Impression (CPI): مبلغی که برای هر عدد نمایش تبلیغ به شما پرداخت می‌شود.
  55. . Crowdfunding: جمع‌آوری پول برای یک پروژه بزرگ با تلاش بینی.
  56. . Customer Relationship Management (CRM): نرم افزارهایی که به شما امکان مدیریت ارتباط با مشتریان و اطلاعات شرکت را می‌دهند.
  57. . Dark Post: تبلیغاتی که فقط به گروه مشخص ارسال می‌شوند بدون ارسال به پروفایل ‌شما.
  58. . Data-Driven: برنامه‌ای که با استفاده از داده‌ی آماری و تحلیلی تصمیماتی موثر را برای رایانه و کامپیوتر گرفته میشود.
  59. . Deep Linking: یک تکنیک جدید که به کاربران اجازه می دهد که به صفحات دقیق از برنامه شما، یا وب سایتتان ارجاع شود.
  60. . E-commerce: تجارت الکترونیکی، عملیات خرید و فروش کالا و خدمات آنلاین.
  61. . Email Marketing: استفاده از ایمیل‌ها جهت برقرا رابطه با مشتریان، بازدید کنندگان و کاربران سرویسی.
  62. . Exit Intent: نشان‌دهنده‌ی یک پنجره‌ی پاپ‌آپ که زمانی که کاربران نشانه‌گر خروج از صفحه را نشان دهند برای آن ها ایجاد می شود.
  63. . Game Marketing: تبلیغات در بازی های تلفن های همراه و درون بازى ها شما توسط بازیکنان شما کشف خواهد شد.
  64. . Gated Content: محتوایی که برای دسترسی به آن، کاربران باید ایمیل یا فرم ثبت نام کنند.
  65. . Geotargeting: تبلیغاتی محدود شده بر اساس یک موقعیت جغرافیایی خاص.
  66. . Growth Hacking: بهبود رشد از طریق فرآذین و کابر جدید و با استفاده از تکنیک های پیشرفته برای بازاریابی.
  67. . Hashtag: یک نشان سرگرمی که در شبکه های اجتماعی به روی پست ها اضافه می شود.
  68. . Inbound Marketing: استراتژی بازاریابی که با استفاده از محتوا و محتوای فرآیند و فرآیند بازاریابی، سئو و تبلیغات، مشتریان جدید در اختیار عمومی قرار می گیرد.
  69. . Key Performance Indicator (KPI): یک راهبرد کلی برای سطح کلی منتج و خدمات شما و تاثیر بر روی بازاریابی.
  70. . Landing Page: صفحه اول وب سایت شما که کاربران پس از کلیک روی تبلیغات با آن مواجه می شوند.
  71. . Machine Learning: استفاده از الگوریتم های یادگیری برای بهبود مهارت های رایانه‌ای.
  72. . Mobile-First Indexing: روشی جدید که برای مانیتور کردن تمام صفحات وب سایت با تلفن همراه توسعه‌یافته است.
  73. . Niche: یک گروه کوچک از بازاریابان که به یک بازار خاص متمایل بوده و آن را برای خدمات خود انتخاب می کنند.
  74. . Online Reputation Management (ORM): پرداختن به صفحات گمراه‌کننده، اطلاعات غلط و فریبنده روی وبسایت شما وخودسینه کردن آن ها.
  75. . Pay-per-Call: تبلیغاتی که هزینه برای هر تماس تلفنی یا ثبت نام توسط المائیر تعیین می شود.
  76. . Personalization: شخصی سازی تبلیغات شما برای کاربران با توجه به اطلاعات فردی و حرفه‌ای وی.
  77. . Predictive Analytics: یک نوع خودکار تحلیلی که طبق الگوریتم و سیستم یادگیری تئوری هوش مصنوعی ساخته شده است.
  78. . Pull Marketing: استفاده از منابع دیجیتالی برای جلب توجه مشتری، با حفظ نمایش ضروری.
  79. . Push Notification: یک نوتیفیکیشن که به کاربران از طریق برنامه‌های تلفن همراه ارسال می‌شود.
  80. . QR Code: یک نوع تکنولوژی ورودی برای اطلاعات مدرنیست که با استفاده از تلفن همراه و کد QR بسته به وارد کردن کد، به شما اطلاعاتی از شرکت را می دهد.
  81. 81. Reach: تعداد افرادی که شما با آنان تعامل دارید (پست، ایمیل، نوتیفیکیشن و غیره).
  82. 82. Responsive Design: یک طرح کلی وبسایت که بر روی هر دستگاه به خوبی نمایش داده می‌شود.
  83. 83. Retargeting: تبلیغاتی که به کاربران نشان داده می‌شود که قبلاً به وبسایت شما سر زده‌اند.
  84. . Return on Ad Spend (ROAS): میانگین درآمدی که شما برای هر دلار بازگشتی هزینه کرده اید.
  85. . Search Engine Results Page (SERP): نتایج جستجوی یک موتور جستجو به کاربران و بازدیدکنندگان.
  86. . Social Proof: استفاده از شبکه های اجتماعی و معروفیت محتوای شما جهت کسب اجتماعی بهتر.
  87. . Splash Page: صفحه ای که قبل از ورود به وب سایت اصلی نمایش داده می‌شود.
  88. . Sponsored Content: محتوایی که تبلیغات شرکت شما را به اضافه می‌کند.
  89. . Subscription Business Model: یک مدل تجاری که خدمات یکی بعد از دیگری برای مشتریان ارائه می‌شود و با مبلغی پرداخت حọا می‌شود.
  90. . User Interface (UI): تجربه کاربری برای ایجاد برنامه‌های کاربردی.
  91. . User Experience (UX): تجربه کاربر و حرکاتی که همراه با آن است، برای بهبود بازدید کنندگان.
  92. . Video Marketing: استفاده از فیلم با جذابیت بالا و راه های نوین برای جذب مخاطبین و بازاریابی شرکت شما.
  93. . Viral Marketing: جذب یک کمپین با استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه های جایگاهی برای جذب کاربران جدید به شرکت شما.
  94. . Virtual Reality (VR): یک نوع فن‌آوری جدید که برای جلوگیری از حجم نیروهای استفاده شده در طراحی و پایداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  95. . Webinar: چت هایی که با تماشای ویدئوی آنلاین شرکت می شود و در مورد موضوعات مختلف صحبت می کنید.
  96. . Webinar Marketing: تبلیغات تلویزیونی یا محتوایی که از طریق وبینار ارائه می شود.
  97. . Website Optimization: بهبود و تحسین آن طراحی و همچنین به هنگام نمایش دادن وب سایت برای کاربران شما.
  98. . White Paper: یک رپورت کوتاه یا مقاله بلند که به صورت الکترونیکی در وب‌سایت‌ها منتشر می‌شود و قبل از خرید محصول مرتبط با آن راهنمایی می‌کند.
  99. . Widget: یک ابزاری است که به نظر می رسد که درون وب سایت شما تعبیه شده و خدمات مورد نظر را به کاربران ارائه می دهد.
  100. . Word of Mouth: در بازرگانی، به جهت دسته دسته خریداران، بیانگر بسته بودن و روان شدن استراتژی تبلیغات شما در عموم مردم.
  101. XML Sitemap: یک فرایند ابزاری جهت نشان دادن فهرست ناوبری از صفحات وب‌سایت شما در جستجوگر گوگل.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)