اصول پیروی از قوانین اسپم در بازاریابی اینترنتی

اصول پیروی از قوانین اسپم در بازاریابی اینترنتی

در بازاریابی اینترنتی، به قانون CAN-SPAM 2003 پایبند باشید تا اسپم نشوید. از جمله اصول این قانون، جمع آوری آدرس های ایمیل به صورت قانونی، گنجاندن محتوای ضروری در ایمیل و اطلاعات صادقانه در سربرگ ایمیل است. برای اطلاعات بیشتر، به سایت FTC مراجعه کنید.

اصول پیروی از قوانین اسپم در بازاریابی اینترنتی

 در این مقاله، در رابطه با اینکه در بازاریابی اینترنتی خود باید از چه قوانینی پیروی کنید تا دچار اسپم نشوید، صحبت خواهیم کرد.

اسپم ها آن قدر مشکل ساز هستند که قانونگذاران قانون CAN- SPAM 2003 را برای تعقيب ارسال کنندگان آن تصویب کرده اند. این اسم از ابتدای حروف عنوان رسمی این قانون به نام کنترل حمله های ناخواسته ی نوشته های هرزه نگارانه (Controlling the assault of  Non- Solicited Pornography) و قانون بازاریابی ۲۰۰۳ تشکیل شده است. تحت این عنوان، قانونگذاران در زمینه ی بازاریابی ایمیلی برخی از کارها را غیرقانونی اعلام کرده اند و به تعدادی دیگر عنوان قانونی داده اند. در ادامه، اصول مربوط به این قانون را به طور خلاصه شرح داده ایم. خودتان نیز می توانید آن را در این سایت مطالعه کنید تا از قانونی بودن ایمیل هایتان مطمئن شوید. (www.ftc.gov/spam)

این فصل قرار است درک شما را از فعالیتهای اقتصادی بالا ببرد و نباید برای تصمیم گیری در زمینه ی پیروی از قانون مورد استفاده قرار گیرد. برای اطلاعات بیشتر با وکیلتان تماس بگیرید.

تشخیص اینکه چه ایمیل هایی باید از این قانون پیروی کنند

قانون CAN- SPAM 2003  در مورد پیامهای الکترونیکی بازرگانی کاربرد دارد که قوانین آن با پیام های ارتباطی با دوجانبه فرق دارد. به طور کلی این قانون دو نوع از انواع ایمیل را به شرح زیر توضیح می دهد:

ایمیل بازرگانی: در اصل ایمیلی شامل تبلیغات، تخفیف، یا بخشی از محتویات یک وبسایت تجاری است.

ایمیل ارتباطی یا دوجانبه: اساسا شامل هر ایمیلی به جز ایمیل بازرگانی می شود.

اگر چه خوب است بدانید برخی از ایمیل ها شامل تعریف ایمیل تجاری نمی شوند، اما نباید فراموش کنید که دریافت کننده ممکن است تمامی ایمیل هایی را که با نام شرکت شما ارسال می شود، به عنوان ایمیل تجاری ارزیابی کند. بهترین کار این است که مطمئن شوید تمام ایمیل های شرکت از این قوانین تبعیت می کنند.

جمع آوری آدرس های ایمیل به صورت قانونی

بر طبق قانون CAN- SPAM 2003  شکل های ویژه ای از جمع آوری آدرس های ایمیل، غیرقانونی محسوب می شوند و قبل از ارسال ایمیلی با محتوای ویژه باید از مشترکان لیست ایمیل اجازه بگیرید.

روش های غیرقانونی جمع آوری آدرس های ایمیل همیشه به آسانی قابل شناسایی نیستند. بنابراین بهترین کار این است که از تمامی افراد داخل لیست به طور مشخص برای ارسال ایمیل اجازه داشته باشید. در زیر توصیه هایی آمده که برای مدیریت شفاف آدرس های ایمیلی که به خودی خود کمتر دارای اجازه از گیرنده هستند، باید به آنها عمل کنید.

هرگز از شرکتی که به شما اجازه می دهد آدرس های ایمیل را به شکل فایل اطلاعاتی نگه دارید، لیست ایمیل نخرید.

آدرس های داخل فایل داده به راحتی خریدوفروش می شوند و آدرسهای ایمیل با اجازه ی علنی قیمت بالایی دارند.

هرگز آدرس های ایمیل را از وبسایت یا از دیگر شاخه های اطلاعاتی آنلاین جمع آوری نکنید.

به شدت توصیه می کنم از این کار اجتناب کنید زیرا تأیید مثبتی از صاحب آنها ندارید.

از سرویس جمع آوری آدرس ایمیل استفاده نکنید.

مگر اینکه چنین سرویسی از هر مشترکی که ایمیل می گیرد اجازه ی تأییدشده نیز داشته باشد.

از تجارت دیگری لیست ایمیل قرض نگیرید یا به لیست دیگری ایمیل نفرستید.

این مشترکان دریافت ایمیل های شما را به طور مشخص تأیید نکرده اند.

هیچ لیست ایمیلی را اجاره نکنید مگر اینکه مطمئن شوید شرکت اجاره دهنده ی لیست بر طبق قانون عمل می کند.

بیشتر شرکتهای اجاره دهنده، لیستی که دارای اجازه ی قانونی باشد ندارند.

گنجاندن محتویات ضروری در ایمیل

طبق قانون CAN- SPAM  باید محتوای ویژه ای را در ایمیل تان بگنجانید. با توجه به موارد زیر ایمیل تان قانونی می شود:

راهی برای مشترکان خود پیش بینی کنید که در صورت نیاز بتوانند از دریافت ایمیل های بعدی انصراف دهند.

هر کسی که درخواست لغو اشتراک کرد باید به طور دائم در طول ده روز پس از ارسال درخواست از لیست ایمیل تان حذف شود و نمی توانید بدون اجازه ی علنی او را دوباره به لیست اضافه کنید.

حتما ایمیل تان شامل آدرس فیزیکی باشد.

اگر دفتر کارتان چند آدرس دارد آدرس اصلی یا آدرس دفتر مربوط به هر ایمیل را در همان ایمیل بیاورید.

اگر در خانه کار می کنید و نمی خواهید آدرس آن را در ایمیل بنویسید، تا زمانی که اداره ی پست یا شرکت اجاره دهنده ی آن صندوق پستی شما را به آدرس تجاری قانونی تان مرتبط می کند، آدرس صندوق پستی خود را در ایمیل ذکر کنید.

دقت کنید اطلاعات سربرگ ایمیل به وضوح بیانگر هدف تجارت شما باشد و به هیچ طریقی قصد گمراه کردن مخاطب را نداشته باشید.

سربرگ ایمیل شامل خط آدرس و موضوع است. اطلاعات خط ارسال کننده ی ایمیل حتما به طور واضح و صادقانه باید نشانگر کار شما باشد.

دقت کنید خط موضوع در ایمیل گمراه کننده نباشد.

از خط موضوع برای گمراه کردن مخاطبان برای باز کردن ایمیل یا به عنوان نماد جعلی محتوای پیشنهادهای داخل ایمیل استفاده نکنید.

حتما باید مشخص کنید ایمیل تان محتوی درخواست است.

زمانی که از تک تک افراد داخل لیست برای ارسال این درخواست رضایت با تأیید مثبت دارید، استثناست.

حتما ایمیل تان باید از تمامی دستورالعمل های کاربردی برای مواردی که مربوط به مسائل جنسی می شود تبعیت نماید.

اگر ایمیل تان شامل چنین موضوعاتی است، دقت کنید خط موضوع ایمیل از دستورالعمل های مکمل قوانین CAN- SPAM تبعیت کند و بدون توضیح کل مطلب، به طور واضح بگوید که محتوای ایمیل مربوط به افراد بالغ است. در مورد قوانین کمیسیون تجارت فدرال به این سایت مراجعه کنید:

www.ftc.gov/spam

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)