چگونه یک رزومه برجسته بنویسیم و به مصاحبه شغلی دعوت شویم؟

چگونه یک رزومه برجسته بنویسیم و به مصاحبه شغلی دعوت شویم؟

با رعایت چهار قاعده اصلی در نوشتن رزومه و استفاده از شواهد کمّی، می‌توانید رزومه‌ای برجسته تهیه کنید که در میان انبوهی از رزومه‌ها به چشم بیاید و شما را به مصاحبه شغلی دعوت کند.

چگونه یک رزومه برجسته بنویسیم و به مصاحبه شغلی دعوت شویم؟

آیا از اینکه به مصاحبه شغلی دعوت نمی‌شوید، کلافه شده‌اید؟ آیا برای شغل‌هایی که به نظرتان بسیار شایسته‌ی آن‌ها هستید، درخواست می‌دهید اما موفقیتی به دست نمی‌آورید؟ بسیار محتمل است که مشکل شیوه‌ی نوشتن رزومه‌تان باشد، تا نداشتن مهارت‌های درست برای شغل.

نوشتن رزومه شکلی از هنر است و برای موفقیت باید چهار قاعده اصلی را در رزومه‌تان مد نظر قرار دهید:

1. مهارت‌ها و شایستگی‌ها

باید برای برجسته نشان دادن رزومه‌تان هر چه پررنگ‌تر بوده و مورد تأکید قرار گیرند. بنا بر بررسی‌ها، هنگامی که یک مدیر کارگزینی یا استخدام‌کننده رزومه‌تان را باز می‌کند، شما ۱۰ تا ۲۰ ثانیه فرصت دارید که تأثیر خود را بگذارید. تأثیر نگذاشتن، یعنی اینکه مصاحبه‌ای در کار نیست و در نتیجه هیچ شغلی هم در کار نخواهد بود.

2. کلیدواژه‌های استراتژیک برای برجسته نشان دادن دستاوردها

این کلیدواژه‌ها برای غربال کردن و کاهش تعداد متقاضیان یک شغل از سوی مسئول بررسی رزومه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

3. نوشتن مهارت‌های کاری در رزومه

رزومه باید به صورتی خاص برای بروز تجربیات و مهارت‌های‌تان فرمت، ساختاربندی و ارائه گردد.

4. رزومه کاری باید عاری از هر گونه خطا باشد

رزومه باید به شکلی حرفه‌ای و با استفاده از فونت، موردبندی و عنوان‌بندی مناسب و از همه مهم‌تر عاری از خطا، ارائه گردد.

چگونه می‌توانم کاری کنم که رزومه‌ام در میان انبوهی از رزومه‌های دیگر، به چشم بیاید؟

استفاده از ارقام و شواهد کمّی برای پررنگ نشان دادن دستاوردهای‌تان می‌تواند کلیدی باشد برای اینکه در رقابت یک سروگردن از سایرین بالاتر بوده و گواهی قابل اتکا و ارزشمندی درباره‌ی نوع رفتاری که مدیر کارگزینی از شما انتظار دارد ارائه دهید.

مثال‌ها:

  • مثال 1: توسعه موفق کسب و کار و مدیریت حساب‌ها با افزایش ۱۵ درصدی در یک سال مالی کامل، در راه بالاتر رفتن فروش سالانه از مرز ???? دلار کمک شایانی کرد.
  • مثال 2: مدیریت یک تیم ۶ نفره از نمایندگان فروش برای جای انداختن محصول و افزایش میزان نفوذ محصول جدید در بازار، در یک دوره‌ی زمانی ۱۲ ماهه به افزایش ۵ میلیونی میزان فروش منجر شد.
  • مثال 3: بخشی از تیم مدیریت پروژه فعال در راه‌اندازی ۲۰۰ شبکه که به افزایش ۱۰ درصدی عواید و صرفه‌جویی ۲۰ درصدی هزینه‌ها منتج گردید.

شواهد و مدارک

استفاده از ارقام و مدارک به عنوان پشتوانه‌ی ادعاهای‌تان، به کارکرد رزومه‌تان کمک کرده و موجب درخشیدن آن در میان دیگر رزومه‌ها می‌شود. در اقتصادی که گرفتن مشاغل دشوار است، شما باید به مدیر کارگزینی یا کارفرما نشان داده و ثابت کنید که بهترین کاندیدا برای شغل موردنظر هستید و بهترین شیوه‌ی انجام این کار، استفاده از اعداد و ارقام به عنوان گواهی برای دستاوردهای‌تان است.

نتیجه‌گیری

با رعایت این چهار قاعده و استفاده از شواهد کمّی، می‌توانید رزومه‌ای برجسته و حرفه‌ای تهیه کنید که در میان انبوهی از رزومه‌ها به چشم بیاید و شما را به مصاحبه شغلی دعوت کند. به یاد داشته باشید که رزومه‌ی شما اولین تأثیر را بر مدیر کارگزینی می‌گذارد، پس باید به بهترین شکل ممکن تهیه و ارائه شود.

کتاب شکست بیکاری

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)